نسل جدید درب های فلزی برش لیزی، تلفیفی از هنر و زیبایی

۱۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

اکسسوری آشپزخانه و ایده های طراحی دکوراسیون

با استفاده از اکسسوری در آشپزخانه برای اجرای ایده های جذاب طراحی دکوراسیون آشپزخانه، آماده می شوید تا زیباترین طرح ها و نمای جذاب را در فضای آشپزخانه خود به وجود بیاورید….

اگر در حال بازسازی آشپزخانه هستید و یا قصد دارید یک آشپزخانه جدید را برنامه ریزی کنید به ایده هایی نیاز دارید که به عنوان جذاب ترین ایده های طراحی دکوراسیون در فضای آشپزخانه شناخته می شوند.

استفاده از اکسسوری آشپزخانه، لوازم جانبی، اسباب و وسایل مخصوص تزیین در دکوراسیون، همگی موجب می‌شوند آشپزخانه شما خوشایندتر با فضای کاربردی تر جلوه کند.

انتخاب اکسسوری مناسب برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه

 

اکسسوری و لوازم جانبی که شما انتخاب می کنید تا از آنها در طراحی دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید، اولین عناصری هستند که نظر مخاطبان و میهمانان شما را به خود جلب می کنند. اکثر صاحبان خانه تمایل دارند از عناصر و لوازمی استفاده کنند که با تنوع رنگ و مدل، زیبایی بصری متفاوتی در فضا ایجاد کنند. برخی نیز علاقمند هستند با استفاده از لوازم خاص، یک شخصیت متفاوت برای دکوراسیون آشپزخانه خود به وجود آورند. با توجه به این نیاز برای خرید اکسسوری در آشپزخانه، تولید کنندگان لوازم جانبی در همین راستا محصولات منحصر به فرد و چشم نواز را با طرح ها و رنگ های مختلف به بازار ارائه کرده‌اند.



ادامه مطلب

۲۷ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

طراحی دکوراسیون داخلی را آغاز نکنید مگر آنکه از این قوانین اطلاع داشته باشید

شاید تا کنون با این جمله برخورد کرده اید که برای هر کاری، ابتدا باید از قوانین آن آگاه باشید! طراحی دکوراسیون داخلی نیز یکی از حوزه ‌های هنر برای ایجاد یک محیط متفاوت و زیبا در داخل ساختمان است که از دستورالعمل های خاصی پیروی می کند. اگر قصد دارید به صورت شخصی، دکوراسیون داخلی خانه خود را تزیین کنید و یا خدمات را به مشتریان ارائه می دهید، بی شک نیاز دارید از نکات ابتدایی و قوانین ساده و کاربردی در این حوزه اطلاع داشته باشید. با رعایت دستورالعمل‌ ها، محیط داخل ساختمان که ظاهری ساده دارد را می‌توانید به سادگی به یک مکان الهام بخش و بی نظیر مبدل کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی را آغاز نکنید مگر آنکه از این قوانین اطلاع داشته باشید

طراحی دکوراسیون به ایده های شگفت انگیز نیازی ندارد؛ تنها با یک تغییر کوچک می توانید فضای ساختمان ها به صورتی تاثیرگذار و منحصر به فرد طراحی کنید. افرادی که تمایل دارند یک خانه بی نقص داشته باشند از خدمات شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می کنند. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با قوانین ساده برای چیدمان داخلی خانه ها و محل کار آشنا کنیم.





ادامه مطلب 

۲۶ مرداد ۹۸ ، ۱۱:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

معرفی بهترین سیستم های گرمایشی ساختمان های مسکونی

سیستم های گرمایشی ساختمان یکی از حوزه‌های پرطرفدار در ساختمان سازی است که به عنوان تامین سیستم های تهویه مطبوع، مورد توجه پیمانکاران و مهندسان ساختمانی قرار دارد. با پیشرفت ها و فناوری های جدید که در سال‌های اخیر در حوزه تاسیسات گرمایشی ساختمان، سیستم های سرمایشی و تهویه مطبوع انواع ساختمان ها به دنیای ساخت و ساز معرفی شده است؛ تجهیزات و ابزارهای جدید به بازار وارد شده که توانسته است مصرف انرژی را به حداقل رسانده و با کارایی بالا، موجب تهویه محیط ساختمان های مختلف شود.

انواع تاسیسات گرمایشی ساختمان، مناسب برای ساختمان های مسکونی

با توجه به اهمیت تاسیسات گرمایشی ساختمان برای آپارتمان های مسکونی به ویژه در پروژه های مدرن امروزی، تصمیم گرفته ایم این مطلب تخصصی را در خصوص تاسیسات گرمایشی و انواع آن در ساختمان های مسکونی ارائه دهیم. با ما همراه باشید.




ادامه مطلب 

۲۳ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

درباره درب های فایبرگلاس بیشتر بدانیم

درب فایبرگلاس ، یکی از انواع درب ساختمانی هستند که در مکان های مختلف در داخل ساختمان یا درب ورودی نصب می شوند. درب های ساختمانی از جنس فایبرگلاس در شکل ظاهری شبیه به درب های چوبی هستند. شاید در نگاه اول، افراد به درستی نتوانند تفاوت این درب ها را با درب های چوبی تشخیص دهند. در ساخت درب های ساختمانی از رایج ترین و متداول ترین ابزار در بازار استفاده می شود. محبوب ترین مصالح اولیه برای تولید درب ساختمانی، چوب های بادوام و مقاوم می باشد. انواع درب های ساختمان به صورت یکپارچه یا ترکیبی از شیشه به کار می روند. دربهای فایبرگلاس نیز به صورت یک لنگه، دونگه با مدل های ساده یا به صورت ترکیبی با شیشه طراحی می شود.

درباره درب های فایبرگلاس بیشتر بدانیم

انواع مدل های درب های فایبرگلاس به همراه درب های فولادی برای نصب در بیرون از ساختمان درب ورودی ساختمان ها مناسب هستند. فایبرگلاس مواد اولیه ای است که در شکل ظاهری شبیه به چوب می باشد اما استفاده از آنها برای ساخت درب مقرون به صرفه بوده و ارزش عایق سازی بیشتری را برای ساختمان فراهم می‌آورد. هزینه تعمیرات و نگهداری این دربها بسیار کمتر است.




ادامه مطلب

۲۲ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۵۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اهمیت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها

یکی از بزرگترین چالش های جوامع امروزی کمبود ذخایر انرژی است. بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان، راهکارها و روش‌های مختلفی را در مصرف انرژی ارائه می دهد. ساختمان ها – بدون در نظر گرفتن نوع کاربری – یکی از بزرگترین منابع اتلاف انرژی به شمار می روند. این مسئله نه تنها در خصوص صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه های آن اهمیت دارد، بلکه سبب افزایش آلودگی محیط زیست می‌شود.

در همین راستا، مهندسان و طراحان تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، اجرای پروژه های ساختمانی، مواد اولیه برای ساختمان سازی و غیره، راهکارهای موثر را برای بهینه سازی مصرف انرژی معرفی می کنند. تاکنون تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است؛ فناوری‌های جدید در این حوزه معرفی گشته که از میان تمام تحقیقات انجام شده به طور خلاصه، نتایج نشان داده اند کنترل و تنظیم شرایط محیط داخل ساختمان، کمک زیادی به مصرف انرژی در ساختمان خواهد کرد.

بررسی مسئله بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها

 

اگرچه بهینه سازی انرژی در تمام مناطق ضرورت دارد اما این مسئله برای آن دسته از کشورهایی که فاقد انرژی فسیلی هستند، حساسیت بیشتری ایجاد می کند. این گونه کشورها باید نسبت به بهینه سازی انرژی در ساختمان ها توجه بیشتری داشته باشند. در همین راستا، قوانین و دستورالعمل‌هایی برای استانداردسازی ساختمان ها و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی ارائه شده است.




ادامه مطلب 

۲۰ مرداد ۹۸ ، ۱۱:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

با دستگاه برش لیزری ورقه های فولادی بیشتر آشنا شویم

دستگاه برش لیزری یک فناوری جدید را به دنیای تولید انواع درب های فلزی ساختمانی و درب های فرفورژه ارائه داده است. این فناوری به عنوان برترین تکنولوژی برای برش ورق های فولادی با ضخامت های متفاوت به صنایع مختلف معرفی شده است. یکی از بزرگترین صنایعی که از دستگاه برش لیزری برای تولید محصولات خود استفاده می کند، صنایع تولید درب و پنجره های فلزی است. این دستگاه با استفاده از پرتوهای پرقدرت لیزر با قدرت نفوذ پذیری فوق العاده بالا قادر است ورق های فولادی را از ضخامت های چند میلی متر تا چند سانتی متری به راحتی برش دهد.

فناوری برش لیزری را در سایر صنایع نظیر کسب و کارهای خانگی برای تولید سازه های فلزی، صنایع تولید تجهیزات هوا-فضا، خودروسازی، کشتی سازی، تجهیزات ریخته گری و متالوژی، تولید انواع تجهیزات فلزی، مبلمان و وسایل دکوراسیون و بسیاری موارد دیگر می توان مشاهده کرد.

دستگاه برش لیزری
انواع دستگاههای برش لیزری در بازار وجود دارند که هر کدام، قابلیت ها یا یک سری از ویژگی‌های عملکردی را برای برش ورق های فولادی فراهم می کنند. قیمت خرید یک دستگاه برش لیزری در مقایسه با سایر فناوری ها گران تر است اما محصولاتی که از طریق این فناوری تولید می‌شوند، بسیار دقیق و جذاب هستند.

 

آنچه از طرح ها و شکل های زیبا و جذاب از روی انواع درب و پنجره های فلزی مشاهده می کنید در حقیقت با استفاده از دستگاههای برش لیزری مخصوص ورق های فولادی ایجاد شده اند. در قسمت بعدی، چند مدل از این دستگاه ها را معرفی می کنیم.



ادامه مطلب

۱۹ مرداد ۹۸ ، ۱۱:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

استفاده از مصالح کامپوزیتی در ساختمان و پروژه های عمرانی

مصالح کامپوزیتی یکی از جدیدترین مصالح اولیه برای پروژه های ساختمانی و ساخت و ساز است که در سال‌ های اخیر مورد توجه مهندسان و فعالان این حوزه قرار گرفته است.

کامپوزیت ها موادی هستند که استحکام بالا را در کنار وزن سبک و مقاومت سایشی عالی در سازه ها ایجاد می کنند. کامپوزیت ها را جزو مواد چند جزئی به شمار می آورند. از مصالح کامپوزیتی در تمام قسمت های یک ساختمان می توان برای استحکام بخشی به سازه ها استفاده کرد.

استفاده از مصالح کامپوزیتی در ساختمان و پروژه های عمرانی

 

کامپوزیت هایی که برای ساختمان سازی و پروژه های ساختمانی به کار می روند، ترکیبی از مواد کامپوزیت با ورق های تقویت کننده پلیمری هستند. همانطور که می دانید پلیمرها، مقاوم ترین مواد شیمیایی هستند که قابلیت های فراوانی را در محصولات به وجود می آورند. در همین راستا مصالح کامپوزیتی با نام Fiber Reinforced Polymer که به اختصار با عبارت FRP نشان داده می شود به دنیای ساخت و ساز و پروژه ‌های عمرانی معرفی شده‌اند. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد این مصالح کاربردی اطلاعات بیشتری کسب کنید.



ادامه مطلب 

۱۷ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

انواع سیستم های لوله کشی ساختمان

تاسیسات لوله کشی جزء مهمی از پروژه های ساخت و ساز است. در انواع ساختمان ها – بدون در نظر گرفتن نوع کاربری ساختمان – لوله کشی ساختمان، اهمیت مجزایی برای پروژه های ساخت و ساز ارائه می دهد. به طور کلی سیستم های لوله کشی در ساختمان با اهداف زیر در پروژه های ساخت و ساز اجرا می شود:

  • برای تامین آب مصرفی در تمام قسمت ها
  • لوله کشی برای انتقال فاضلاب و پساب در روی سطح زمین
  • سیستم لوله کشی مخصوص دفع فاضلاب به سمت مجرای اصلی فاضلاب یا سپتیک تانک
  • لوله کشی ساختمان برای هدایت آب های سرویس بهداشتی، حمام آشپزخانه و غیره

انواع سیستم های لوله کشی ساختمان

با توجه به کاربرد های فوق، اصول کلی در انتخاب لوله های مناسب برای لوله کشی ساختمان وجود دارد. در همین راستا انواع لوله و اتصالات از جنس های مختلف تولید می شوند که برای هر یک از اهداف فوق، طراحی شده اند. از لوله های فلزی گرفته تا لوله های بتنی، هر یک برای نصب در تاسیسات لوله کشی در ساختمان مناسب هستند.


ادامه مطلب 

۱۴ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

پروژه چیست؟ مدیریت پروژه ساختمانی به چه معنا است؟

مدیریت پروژه ساختمانی مهمترین بخش اجرای یک پروژه است که از ابتدای برنامه ریزی و ارائه طرح های اولیه آغاز می‌شود و تا پایان تحویل ساختمان به مشتری ادامه خواهد داشت. زمانی می توانیم بگوییم یک مدیریت ایده آل و ارزشمند برای انجام پروژه های ساختمانی ارائه شده است که تمام زیر شاخه ها، جوانب، چالش ها، نقاط ضعف و قوت را به دقت تحت پوشش قرار دهد. برنامه های ارائه شده در مدیریت پروژه ساختمانی برای ساختمان سازی، پروژه های عمرانی و طراحی معابر شهری و … قابل اجرا خواهد بود.

پروژه چیست؟ مدیریت پروژه ساختمانی به چه معنا است؟

در بحث مدیریت پروژه یک تعریف کلی برای مدیر پروژه ارائه می شود؛ مدیر پروژه، فردی است که به عنوان یک پل ارتباطی میان مدیران بالاتر و کارگران پایین رتبه عمل می کند؛ یک مدیر پروژه علاوه بر توانایی و مهارت های فردی و ارتباطی، باید از قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات، استدلال نتایج، مهارت های ارتباط با زیردستان خود نیز برخوردار باشد. یک مدیر برای مدیریت پروژه ساختمانی باید بتواند بحران ها و چالش هایی که در یک پروژه به وجود می آیند را به دقت مدیریت کند و در رفع آنها تلاش نماید.



ادامه مطلب 

۱۳ مرداد ۹۸ ، ۱۵:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اصول طراحی و ساخت پلکان برای ساختمان

معیارها و پارامترهای استانداردی برای طراحی پلکان در ساختمان وجود دارد. عواملی که اجرای پله ها را برای ساختمان های مختلف مشخص می کند، زیر شاخه های طراحی عمومی، تحلیل سازه، انتخاب مصالح اولیه مناسب، قالب پلکان ها و طراحی اولیه می باشند. اگر در ساختمان های مختلف، پلکان هایی با سبک های مدرن و کلاسیک را تماشا می‌کنید و از آن لذت می برید مطمئن باشید یک طراحی قوی و دیدگاه مهندسی با ظرافت خاصی در پشت آن نهفته است.

طراحی و ساخت پله با استاندارد های امن

برای طراحی، پارامترهای مختلفی در نظر گرفته می شود. پلکان ها عناصر دکوراسیون داخلی هستند که امکان برقراری ارتباط بین طبقات مختلف یک ساختمان را فراهم می کنند. در ساخت پلکان در ساختمان، چند مسأله اصلی اهمیت دارد؛ طراحی، نحوه پله های صعودی، طراحی بخش توقفگاه در طراحی پلکان. منظور از توقفگاه، قسمت پاگرد پله یا مکانی است که میان هر سری از پله ها فاصله می اندازد.




ادامه مطلب 

۰۹ مرداد ۹۸ ، ۱۶:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰