نسل جدید درب های فلزی برش لیزی، تلفیفی از هنر و زیبایی

۲۳ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

با ایده های جذاب از کانتر آشپزخانه آشنا شوید

کانتر آشپزخانه یکی از زیباترین و جذاب ترین ایده های دکوراسیون داخلی را برای فضای داخلی فراهم می‌آورد. مکان آشپزخانه در ساختمان های مسکونی یکی از محوطه هایی است که طراحی دکوراسیون آن با استفاده از مدرن ترین ایده ها قابل اجرا است. در آشپزخانه عموماً از مصالح با دوام و مقاوم استفاده می شود؛ چرا که درصد رطوبت در این مکان در مقایسه با سایر فضای خانه بیشتر است. مصالح استفاده شده در کانتر آشپزخانه و سایر قسمت ها در برابر حرارت ناشی از پخت و پز و آماده سازی مواد اولیه برای آشپزی و همچنین در برابر سایش و فرسایش مقاومت خوبی دارند.

با ایده های جذاب از کانتر آشپزخانه آشنا شوید

جذاب ترین ایده ها را می توان در قسمت کانتر آشپزخانه اجرا کرد. تکنولوژی و مهندسی در استفاده از ایده های جذاب برای کانتر در آشپزخانه گزینه های متفاوتی را برای ساختمان ها معرفی می کند. یک کانتر بادوام و زیبا برای آشپزخانه مکان مناسبی برای آشپزی است. تهیه مواد اولیه، تهیه انواع خوراکی ها و غذای اصلی را می توان بر روی کانتر آماده کرد. مصالح اولیه که برای کانتر استفاده می شود بسیار با دوام است. تخته های خرد کردن مواد غذایی، ظروف داغ و اشیای تزئینی را می توان بر روی کانتر استفاده کرد.



ادامه مطلب 

۳۱ تیر ۹۸ ، ۱۳:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

فناوری ساختمان سبز چیست و چه تأثیری بر محیط زیست دارد؟

فناوری ساختمان سبز، یک ایده جدید برای پروژه های ساختمانی است که با هدف حفظ محیط زیست، کاهش آلاینده ها و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها مطرح شده است. هم اکنون بسیاری از کشورهای پیشرفته در جهان در حال حرکت به سمت استفاده از ساختمان های سبز هستند. ضرورت این گونه ساختمانها در دنیای امروزی به ویژه برای کلان شهرها و کشورهای پرجمعیت، به دلیل توجه به مسائل محیط زیست و انرژی، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

اگر بخواهیم اهمیت و مزایای فناوری ساختمان سبز را آشکار سازیم باید از منظر زیست محیطی به این مسئله بپردازیم. همانطور که می دانید بحران انرژی های تجدیدناپذیر در جهان، یک چالش بسیار مهم است. در هر منطقه که پروژه های ساختمانی و عمرانی انجام می گیرند به نوعی از مصالح مختلف استفاده می کنند؛ چه بسا برای توسعه پروژه های شهری، بسیاری از مراتع و فضای سبزها نیز تخریب می شوند! به این ترتیب، اگر با این روند جلو برویم حتماً در آینده ای نه چندان دور، تمام منابع طبیعی کره زمین را از دست خواهیم داد!

 

فناوری ساختمان سبز برای همین منظور و با هدف جلوگیری از این اتفاق نامطلوب به جهان معرفی شده است. در این فناوری، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر برای ساختمان ها توصیه می شود. همچنین، توسعه فضای سبز در راستای ساختمان سازی موجب می گردد محیط زیست انسان ها به مکانی دلپذیر و شاداب مبدل گردد.



ادامه مطلب 

۳۱ تیر ۹۸ ، ۱۱:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اصول و قوانین مهم برای کار در ارتفاع در پروژه های ساختمانی

مسئله کار در ارتفاع برای پروژه های ساختمانی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ ترین چالش ‌های مهندسان و کارگران است و همین عامل موجب بروز حوادث ناگوار، تلفات جانی و خسارت‌های مالی به کارفرما یا پیمانکاران ساختمانی می شود. شاید تا کنون با حوادثی نظیر سقوط کارگران ساختمانی از ارتفاع زیاد، از روی نرده ها و داربست ها برخورد کرده باشید! در حقیقت، کار در ارتفاعات به منزله یک شغل خطرناک شناخته می شود که چنانچه اصول ایمنی به طور کامل و جامع برای آن رعایت نگردد، خطرات ناشی از آن گریبان گیر کارگران و کارفرمایان خواهد بود.

تفاوتی نمی کند پروژه های ساختمانی مربوط به ساختمان های اداری و مسکونی باشند و یا پروژه های صنعتی را تحت پوشش قرار دهند؛ اصول استاندارد و ایمنی کار در ارتفاعات در هر پروژه ساختمانی باید تحت نظارت مهندسان بازرس انجام شود. در این مطلب با نکاتی آشنا می‌شوید که در خصوص کار کردن در ارتفاعات، حتماً باید به آنها توجه شود. رعایت کردن نکات ایمنی، کاهش حوادث و آسیب های شدید را به دنبال خواهد داشت.

اصول و قوانین مهم برای کار در ارتفاع در پروژه های ساختمانی

گام اول در استاندارد سازی کار در ارتفاعات

برای رعایت تمام اصول ایمنی و استانداردسازی لازم است به عنوان مهندس ناظر مطمئن شوید که تمام برنامه های اجرایی به درستی و طبق برنامه‌ریزی انجام شده اند و در حال اجرا هستند. کار در ارتفاعات زیاد می تواند شامل رنگ آمیزی سازه های فلزی، رنگ آمیزی سازه های بتنی، بتن ریزی در ارتفاع، عملیات جوشکاری، بازرسی سازه ها در ارتفاع زیاد و نظایر اینها باشد.

 

به عنوان یک مهندس متخصص در زمینه اصول ایمنی برای اجرای پروژه های ساختمانی باید مطمئن شوید که افرادی که برای این کار انتخاب کرده اید از تخصص، تجربه و مهارت و البته دانش تخصصی برخوردار هستند. افرادی باید برای کار در ارتفاع انتخاب شوند که قبلاً در چنین شرایطی کار کرده‌اند. بدون مهارت کافی، کار کردن در این شرایط، یک خطر بزرگ است. کارگرانی که به هر منظور در پروژه های ساختمانی مشغول به کار می شوند، قطعاً نیاز به آموزش های ایمنی و عملی در این زمینه دارند.



ادامه مطلب 

۳۰ تیر ۹۸ ، ۱۴:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

روش های جلا دادن و تمیز کردن درب ساختمان

درب ساختمان از جنس های مختلف برای پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. درب های مورد استفاده در ساختمان های مسکونی و ساختمان های اداری و تجاری از نظر شکل ظاهری با یکدیگر، اندکی متفاوت هستند. درب های آپارتمانی عموماً از جنس های چوبی با مقاومت فوق العاده بالا هستند. این درب ها، ضد سرقت بوده و معمولاً به صورت چند لایه ترکیبی از ورقه های فولادی و پانل های چوبی ساخته می شوند.

درب ساختمان در مدل درب فلزی در محل پارکینگ، حیاط یا برای ورودی باغ و فضای سبز استفاده می شود. این نوع درب ها از فولاد آلیاژی مقاوم ساخته می شوند. شیوه های تولید درب ساختمان از جنس های مختلف فلز، چوب، فایبرگلاس و upvc در سال‌های اخیر با تکنولوژی های برتر مواجه بوده است. این فناوری ها منجر به معرفی مدل های بسیار زیبا و جذاب از درب شده‌اند که هر یک، نمای متفاوتی را برای ساختمان به وجود می آورند. یکی از مهم ترین مسائلی که در حوزه های ساختمانی با آن مواجه هستیم، تمیز کردن درب ها است. مسئله تمیز کردن درب ساختمان را برای درب فلزی و درب چوبی در این مطلب مورد بررسی قرار می‌دهیم. تا پایان بحث با ما همراه باشید.

تمیز کردن درب ساختمان

 

روش های تمیز کردن درب از جنس فلز و چوب از دو دیدگاه اصلی اهمیت دارد؛ در دیدگاه اول، هدف از تمیز کردن درب ها، زدودن آلودگی های سطحی و ایجاد یک بستر صاف و براق است. از دیدگاه دیگر، شیوه های تمیز کردن درب ساختمان به منظور روش های آماده سازی قبل از رنگ آمیزی یا اعمال پوشش های محافظ انجام می گیرد.



ادامه مطلب

۲۹ تیر ۹۸ ، ۱۲:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

درب پارکینگ، کدام مدل و جنس را انتخاب کنیم؟

انتخاب درب پارکینگ برای خانه های مسکونی به موقعیت جغرافیایی خانه ها و نقشه ساختمان بستگی دارد. تعویض درب های پارکینگ در مدل های قدیمی با مدل های جدیدتر، فضای زیبا و مدرن را برای ورودی ساختمان فراهم می سازد. این روش، یک اقدام سریع آسان و مقرون به صرفه است که نه تنها امنیت پارکینگ را تامین می کند، بلکه نمای ظاهری ساختمان را نیز زیباتر می سازد. انواع درب پارکینگ از جنس های مختلف و در مدل های متنوع ساخته می شوند. انتخاب صحیح درب مناسب برای نصب درب در ورودی پارکینگ ساختمان های مسکونی از هدر رفتن بودجه مالی جلوگیری کرده و در طولانی مدت، یک محصول مرغوب و ایده‌آل را برای ساکنین خانه فراهم می کند.

طراحی و مدل انواع درب پارکینگ

خرید درب پارکینگ در مدل های مورد نظر مشتریان و همچنین مدل های سفارشی مطابق با سلیقه ساکنین خانه از طریق شرکت های فروش درب های ساختمانی و یا کارخانه های تولید کننده درب پارکینگ امکان پذیر است. هنگامی که برای انتخاب درب مناسب برای پارکینگ تصمیم گیری می کنید، گزینه های زیادی در دسترس دارید؛ هرچه نمونه های طراحی شده برای پارکینگ، جذاب تر و خلاقانه تر باشند، احتمال فروش آن ها افزایش بیشتری خواهد داشت.




ادامه مطلب

۲۷ تیر ۹۸ ، ۱۰:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

یونولیت سقفی، مصالح ایده آل برای عایق سازی ساختمان ها

یونولیت سقفی یکی از ابزارهای ایده آل برای عایق سازی ساختمان ها است که در سال های اخیر مورد توجه پیمانکاران ساختمانی قرار گرفته است. ورق های فوم و یونولیت، ورق یونولیتی و بلوک های یونولیت سقفی، سه مورد از مصالح عایق سازی برای ساختمان ها هستند که در ابعاد و ضخامت های مختلف در بازار وجود دارند. از هر یک از این مصالح اولیه برای عایق سازی یک قسمت از ساختمان استفاده می شود. بلوک های یونولیتی برای عایق سازی سقف و کف ساختمان کاربرد دارند اما از ورق های یونولیتی برای عایق سازی دیوارها استفاده می شود. اگر در بازار، نامی با عنوان “پلی استایرن منبسط شده” به صورت بلوک های مکعبی شکل شنیده اید، در حقیقت همان مصالح عایق سازی سقف ساختمان ها هستند.

اهمیت عایق سازی با بلوک های یونولیت سقفی

عایق سازی ساختمان

اینکه چرا فرایند عایق سازی ساختمان های مختلف، بدون در نظر گرفتن کاربری ساختمان تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است، دلیل آن را باید در مسئله اصلی کره زمین، یعنی صرفه جویی در مصرف انرژی جستجو کرد. سازندگان یونولیت سقفی ادعا می کنند این مصالح، بهترین مواد برای عایق سازی ساختمان و جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان می باشند. با نگاهی بر ساختار یونولیت ها، دلیل این ادعا را توجیه می کنیم.




ادامه مطلب

۲۶ تیر ۹۸ ، ۱۰:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

انتخاب سنگ مناسب برای کفپوش ساختمان ها

انتخاب یک سنگ مناسب برای کفپوش ساختمان، مسئله مهمی است که هم طراحان دکوراسیون داخلی به آن توجه دارند و هم پیمانکاران و مجریان پروژه های ساختمانی برای آن ارزش زیادی قائل می شوند. انتخاب صحیح یک سنگ مناسب برای کفپوش در ساختمان، هزینه های ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهد. این که شما به عنوان مجری ساختمانی چه نوع کفپوش هایی را برای کدام یک از قسمت های داخل ساختمان و یا محوطه های بیرونی انتخاب می کنید، هزینه های خرید مصالح ساختمانی را تغییر می دهد.

موزاییک ها، متداول ترین مصالح ساختمانی برای کفپوش ها هستند. انواع موزاییک ساختمانی با مدل ها و طرح های مختلف به عنوان کفپوش در قسمت‌ های داخل ساختمان های اداری و مسکونی استفاده می شوند. موزاییک ها، سنگ مناسب برای کفپوش هستند که جلوه زیبایی را به فضا می بخشند. اگر طراحی دکوراسیون داخلی به گونه ‌ای باشد که موزائیک ها باید به شکل ها و مدل های مختلف برش داده شوند، نمای داخل ساختمان به طرز جذابی تغییر خواهد کرد.

سنگ مناسب برای کفپوش

 

استفاده از سنگ مناسب برای کفپوش ها زمانی که از سنگ های طبیعی با مدل های زیبا انتخاب می شود، به سبک مدرن، یک ایده جذاب برای اجرای کف در ساختمان ها است. رنگ ها و طرح های سنگ های مناسب برای کف پوش ساختمانی، متناسب با شرایط آب و هوایی ساختمان ها و سلیقه مشتریان انجام می گیرد. ساختمان هایی که در آب و هوای گرم و مرطوب قرار دارند و یا ساختمان هایی که در شرایط پر باران ساخته شده‌اند، به یک نوع سنگ برای کفپوش ها نیاز دارند.




ادامه مطلب

۲۵ تیر ۹۸ ، ۱۰:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آنچه لازم است درباره مصالح ساختمانی بدانیم

مصالح ساختمانی عبارتند از تمام مواد و مصالح اولیه که برای اجرای پروژه های ساختمانی و عمرانی استفاده می شوند. این مساله شامل انواع سنگ های ساختمانی، خاک های دانه بندی شده، رس، مصالح بتنی، سیمان، آجر، سازه های فولادی و نظایر این ها می باشد. اگر یک سازه ساختمانی را از نمای بیرون مشاهده کنید، با یک نگاه ساده می توانید برخی از مهم ترین مصالح به کار رفته در نمای خارجی ساختمان را تشخیص دهید؛ اما مصالح به کار رفته در پایه ریزی ساختمان یا داخل دیوارها، سقف و کف قابل مشاهده نیستند.

آنچه دوام و استحکام یک سازه را تضمین می کند در حقیقت، کیفیت بالا و انتخاب صحیح مصالح برای اجرای پروژه های ساختمانی است. عوامل مختلفی وجود دارند که مهندسان و پیمانکاران در انتخاب مصالح مناسب برای پروژه های خود به آنها دقت دارند. عواملی که هم زیبایی ساختمان را شامل می‌شود و هم در برگیرنده امنیت و مقاومت سازه در برابر شرایط محیطی، خسارت ها و حوادث احتمالی می باشند. در این صورت است که می توان گفت پروژه های ساختمانی با کیفیت بسیار عالی به پایان رسیده اند.

نکات مهم در انتخاب مصالح ساختمانی مناسب

 





ادامه مطلب 

۲۴ تیر ۹۸ ، ۱۶:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تزیین درب ورودی ساختمان؛ ایده هایی که شما را شگفت زده می کنند

برخی از درب ورودی ساختمان ها به صورت تک لنگه ای از پنل های یکپارچه ساخته شده است. این نوع درب ها نیاز به دکوراسیون متفاوتی دارند. تزیین این نوع درب ها با استفاده از نورپردازی، حلقه های گل، گلدان ها، استفاده از پادری و سنگ فرش، قابل انجام است.

درب ورودی خانه خود را با ایده های افسانه ای متفاوت، تزئین کنید

به عنوان فردی که قصد ورود به یک خانه را دارد تصور شما از نمای درب ورودی ساختمان چیست؟ آیا درب حیاط به اندازه کافی جذاب و زیبا طراحی شده است؟ آیا دکوراسیون ورودی به اندازه کافی مهمانان را شگفت زده می کند؟ ایده هایی که برای تزیین درب حیاط استفاده شده است تا چه میزان موجب تمایز این قسمت از ساختمان از سایر ساختمان های مجاور گشته است؟ آیا از عناصر طراحی دکوراسیون ساختمان در نمای بیرونی درب استفاده شده است؟ و …
درب ورودی خانه خود را با ایده های افسانه ای متفاوت، تزئین کنید
با یک نگاه کوتاه بر سوالات فوق، قابل درک است که منظور از چالش های بیان شده درخصوص تزیین درب ورودی، بیان اهمیت این قسمت در نحوه تاثیر گذاری بر روی مهمانان می باشد. شاید تا به حال از ده ‌ها و صدها درب ساختمان در قسمت حیاط یا آپارتمان وارد شده اید اما نمای دکوراسیون آن درب ها به قدر کافی در نظر شما جلوه نکرده اند. اکنون زمان آن فرا رسیده است که با ایده های جذاب برای تزیین درب ورودی ساختمان یا تزیین درب حیاط آشنا شوید.




ادامه مطلب

۲۲ تیر ۹۸ ، ۱۳:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ایده های جذاب برای طراحی دکوراسیون اتاق کار در خانه

اگرچه شرکت های اداری عمدتاً برای مشاغل و کسب و کارها طراحی شده اند، اما هیچ توجیهی وجود ندارد که از کار کردن شما در خانه جلوگیری گردد. شما می توانید یک قسمت از خانه را برای کار کردن خود اختصاص دهید. ایده های جذابی برای دکوراسیون اتاق کار در خانه وجود دارند که می توانند این فضا را برای شما زیبا و لذت بخش کنند. طراحی دکوراسیون برای قسمت‌هایی در خانه‌ که قصد دارید از آن به عنوان اتاق کار استفاده کنید با فاکتورهای طراحی دکوراسیون سایر قسمت‌های خانه تفاوت دارد. با ایده های خلاقانه و ترکیبی از رنگ ها و طرح ها می توانید بهترین دکوراسیون را اجرا کنید.

مهمترین نکات برای دکوراسیون اتاق کار

مهمترین نکات برای دکوراسیون اتاق کار

اگر قصد دارید فضای خاصی از خانه خود را به کار کردن اختصاص دهید، طراحی دکوراسیون اتاق کار را برای آن اجرا کنید. با هر طرحی که دوست داشته باشید می توانید این فضا را طراحی نمایید. اگر تمایل داشته باشید می توانید فضای اداری به آن ببخشید و یا بر خلاف این ایده، می توانید یک فضای فانتزی را برای کار خود به وجود آورید.




ادامه مطلب

۲۰ تیر ۹۸ ، ۱۰:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰