نسل جدید درب های فلزی برش لیزی، تلفیفی از هنر و زیبایی

۲۲ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

درباره درب های آلومینیومی و مدل های موجود در بازار بیشتر بدانیم

تا چند سال پیش هنوز صنعت درب های آلومینیومی، مدل هایی را به بازار ارائه نکرده بود و این چنین محصولات هنوز شناخته شده نبودند. به تدریج با تغییر و تحولاتی که در صنعت درب و پنجره به وجود آمد، استفاده از مصالح سبک و بادوام مورد توجه قرار گرفت به گونه ای که امروزه شاهد آن هستیم پیشرفته ترین فناوری ها برای تولید انواع درب آلومینیومی به کار گرفته می شود. نمای این درب ها بسیار زیبا و چشم نواز هستند و از طرفی دیگر یک نوع مصالح اولیه بادوام و سبک محسوب می شوند. بیشتر از صدها مدل از درب های آلومینیومی در حال حاضر برای نصب در قسمت های مختلف ساختمان ها در دسترس مشتریان قرار دارند.

مدل های درب آلومینیومی

۱- درب کشویی و تاشو

درب کشویی و تاشو آلومینیومی

یکی از انواع زیباترین مدل های درب های آلومینیومی درب های کشویی و تاشو هستند. این مدل درب ها همزمان با اینکه به صورت کشویی باز و بسته می شوند، به صورت کرکره ای نیز تا می شوند. در حقیقت، لنگه های درب با ابعاد چند تکه طراحی شده که از طریق تعدادی لولا به یکدیگر متصل می شوند. این مدل درب های تاشو و کشویی، انعطاف پذیری بالایی برای نصب در ساختمان های مختلف ارائه داده ‌اند. پیشنهاد می کنیم اگر قصد تغییر دکوراسیون خانه خود را دارید یا می خواهید برای نوسازی بخشی از منزل اقدام کنید، حتماً خرید درب های آلومینیومی کشویی و تاشو را در دستور کار خود قرار دهید.



ادامه مطلب

۲۸ آذر ۹۸ ، ۱۱:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

نگاهی بر بازار خرید و فروش درب های ساختمانی در سال ۲۰۱۸ و پیش بینی ها تا سال ۲۰۲۶

درب های ساختمانی که در محل ورودی ساختمان نصب می شوند به عنوان نقطه کانونی نمای بیرونی ساختمان ها در نظر گرفته می شوند. درب های ورودی به منزله یک مانع و دروازه تلقی می‌شوند و به گونه ای طراحی شده اند که بسیار جذاب بوده و به راحتی قابل دسترسی توسط افراد خانه قرار داشته باشند. از مواد و مصالح اولیه مختلف برای ایجاد طرح های خلاقانه و جذاب در تولید انواع درب های ورودی استفاده شده است، به گونه‌ای که بتواند جذابیت بصری ساختمان را حفظ کند.

نگاهی بر بازار خرید و فروش درب های ساختمانی در سال 2018 و پیش بینی ها تا سال 2026

متداول ترین مصالح اولیه که برای ساخت درب های ساختمانی به کار می روند شامل فلزات، چوب، شیشه، انواع فیبر، فایبرگلاس، وینیل می‌باشد. چوب یکی از مواد اولیه رایج برای ساخت درب های ورودی ساختمان است؛ به ویژه این مصالح در آپارتمان های مسکونی با طرح های لوکس مورد توجه قرار گرفته ‌اند.

در راستای افزایش فعالیت های جدید ساخت و ساز ساختمان های مسکونی و غیرمسکونی و همچنین افزایش هزینه های نوسازی منازل، خرید و فروش درب های ساختمانی در چند سال اخیر رونق بیشتری داشته است. نتایج بازار نشان داده که تقاضا برای خرید درب های کشویی و لولایی بسیار بیشتر بوده و پیش‌بینی می‌شود تا سال های آینده نیز این بازار مورد توجه بیشتری از سوی مهندسان و فعالان حوزه ساختمان سازی قرار گیرد.



ادامه مطلب

۲۷ آذر ۹۸ ، ۱۲:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

هر آنچه که باید در مورد درب های ریلی بدانیم

در میان انواع مدل های درب های ساختمانی که در داخل ساختمان نصب می شوند، نسل جدید درب های ریلی مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. درب های مدرن که به صورت ریلی باز و بسته می شوند هم از نظر قیمت مقرون به صرفه هستند و هم از نظر زیبایی و تنوع مدل و رنگ، جذابیت خاصی را در دکوراسیون داخلی به وجود می‌آورند. بزرگترین امتیازی که نصب انواع درب ریلی در داخل ساختمان فراهم می کند، قابلیت نصب درب ها در مکان هایی است که با محدودیت باز و بسته شدن لنگه های درب در زاویه ۹۰ درجه مواجه هستند. اگر شما هم به مدل های درب ریلی برای داخل ساختمان علاقه‌ مند شده‌اید تا پایان مطلب با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر صحبت کنیم.

طراحی و ساخت درب های ریلی

طراحی و ساخت درب های ریلی

انواع این درب ها از جنس فلز و چوب ساخته می شوند. این امر، بدیهی است که ریل های مخصوص که لنگه های درب بر روی آن حرکت می کند از ورق فولادی،  گالوانیزه یا پروفیل های آلومینیومی مقاوم ساخته شده باشند؛ چرا که باید وزن لنگه های درب و غلتک های فلزی را به خوبی تحمل کنند؛ بنابراین یکی از مهم ترین ویژگی های نصب درب های ریلی، دوام و استحکام آنها می باشد.



ادامه مطلب

۲۵ آذر ۹۸ ، ۱۱:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ایده های دکوراسیون خارجی؛ اطلاعاتی که هر فردی نیاز دارد

آیا تاکنون هرگز به این مسئله توجه داشته باشید که چه چیزی ممکن است دکوراسیون خارجی یک ساختمان یا خانه را از نظر زیبایی بصری جذاب جلوه دهد؟ به راستی چرا برخی از ساختمان های مسکونی در شهرها وجود دارند که احساس خوشایندی را در مخاطب به وجود می‌آورند؟ در مقابل، برخی از ساختمان ها به گونه ای ساخته شده اند که احساس بسیار کم اهمیت و کم رنگی را در مخاطب القا می کنند؟ چرا برخی از ساختمان ها از ایده های طراحی دکوراسیون برای نمای بیرونی، بی بهره بوده اند؟

پرداختن به مسئله طراحی دکوراسیون خارجی یک خانه، مجموعه ‌ای از مراحل پیچیده شامل انتخاب رنگ، مصالح اولیه، تعادل و تناسب میان اشکال، ابعاد و خطوط می باشد. اجرا کردن موارد فوق به صورت کاملاً حرفه ‌ای از عهده طراحان تازه کار خارج است. برای اینکه نمای بیرونی یک ساختمان به طرز شگفت انگیز و زیبا تاثیرگذار جلوه کند، لازم است سال ها تجربه و دانش تخصصی، پشتوانه طراحی دکوراسیون خارجی قرار گیرد.
با رعایت برخی از اصول طراحی دکوراسیون برای نمای خارجی خانه ها و ساختمان های مسکونی، به راحتی می توان نتایج شگفت انگیزی را ایجاد کرد. برخی از نکات مهم وجود دارد که در این راه مفید واقع می شوند. در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه دکوراسیون خارجی ساختمان را حرفه ای طراحی کنیم؟

۱- به تقارن و تعادل میان اشکال، توجه داشته باشید

به تقارن و تعادل میان اشکال، توجه داشته باشید

همانند تمام طراحی ها و نقاشی ها، عنصر تعادل و تقارن در نقشه ها و شکل ها، فاکتور بسیار مهم در ایجاد یک فضای طراحی شده به صورت حرفه ای می باشد. نمای یک خانه هر چند هم که عادی به نظر آید باید از منظر نمای بیرونی دارای تعادل و تقارن باشد. موقعیتی را تصور کنید که نمای بیرونی خانه دارای پنجره های متقارن از هر دو طرف نسبت به مرکز ساختمان می باشد؛ اشکال و طرز قرار گرفتن آجرها برای دکوراسیون خارجی باید متناسب و متعادل باشند.



ادامه مطلب

۲۳ آذر ۹۸ ، ۱۶:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

با انواع مهمترین مصالح ساختمانی آشنا شویم

مهم ترین مصالح ساختمانی مورد استفاده در پروژه های ساخت و ساز، مصالحی هایی هستند که برای ساخت هر گونه سازه از آنها استفاده می شود. این سازه ها می تواند خانه ‌های مسکونی باشد یا ساختمان‌ های تجاری، پل ها و یا هر سازه دیگری. هر مصالح اولیه ای که در بخشی از پروژه ها به کار رود، در دسته های مصالح ساختمانی قرار می گیرند. متریال اولیه مورد نیاز برای پروژه های ساختمانی بسیار زیاد هستند اما تعدادی از آنها جزو مهم‌ ترین محسوب می شوند و وجود آنها برای هر ساخت و سازی الزامی است.

در این مطلب در ابتدا فهرستی از مهمترین مصالح ساختمانی را به همراه نام آنها مشاهده می کنید؛ سپس به بررسی اجمالی هر کدام از آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

متداول ترین و رایج ترین مصالح مورد استفاده در پروژه های ساخت و ساز به صورت زیر معرفی می شوند:

  • آجر
  • سیمان
  • بتن
  • شن و ماسه
  • میلگردهای فولادی
  • شیشه
  • پلاستیک
  • چوب
  • کاشی

هر یک از مصالح فوق در یک یا چند بخش از پروژه های ساختمان سازی یا ساخت سازه ها مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از آنها نظیر بتن، سیمان و آجر در ساخت دیوارها به کار می روند و برخی دیگر نظیر میلگردهای فولادی برای پی ریزی و شبکه سازی در تمام سازه مورد استفاده قرار می گیرند.

مصالح چوب

مصالح چوب

چوب یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است که هزاران سال است از آن استفاده می شود. از الوارها و تیرچه های چوبی به عنوان یک ابزار حمایت کننده دیوارها در برخی از پروژه های ساخت و ساز استفاده می شود. چوب یکی از طبیعی ترین مواد در دسترس است که در بسیاری موارد، تهیه آن مقرون به صرفه نخواهد بود. هر چند استفاده از چوب های مرغوب، هزینه ‌های بیشتری دارد اما به عنوان یک مصالح ساخت و ساز قوی و بادوام، مورد توجه قرار دارد. در ساختمان های تجاری یا مسکونی در کنار سایر مصالح اولیه از چوب استفاده می شود. این ماده به ویژه زیبایی خاصی برای دکوراسیون خواهد داشت. از چوب در موارد زیادی در ساختمان ها استفاده می شود.


ادامه مطلب

۲۱ آذر ۹۸ ، ۱۲:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

پارتیشن های شیشه ای، بهترین ابزار برای دکوراسیون داخلی

پارتیشن های شیشه ای یکی از مصالحی هستند که برای دکوراسیون داخلی به ویژه در محیط های کار و شرکت ها به کار می روند. پارتیشن شیشه ای، ایده ای جذاب برای دفاتر کار است؛ به‌ گونه‌ای که الهام بخش و آرامش بخش بوده و زیبایی محیط کار را نیز دو چندان می کند. اهمیت استفاده از این پارتیشن ها برای شرکت های تجاری و بخصوص آن دسته از کسب و کارهایی که با شرکای تجاری عالی‌ رتبه در ارتباط هستند، اهمیت بیشتری دارد. یک دکوراسیون داخلی زیبا و جذاب، مشتریان را به سمت خدمات و فعالیت ‌های اینگونه شرکت‌ ها جذب می کند.

نصب پارتیشن های شیشه ای در دکوراسیون داخلی، نمای داخلی ساختمان را شفاف تر و روشن تر جلوه می دهد. نور به راحتی از پارتیشن ها عبور می کند؛ بنابراین تمام قسمت ها از نور کافی برخوردار خواهند بود. اگر به دنبال پیاده سازی جذاب ترین ایده های طراحی دکوراسیون در محیط شرکت خود هستید، این ابزارهای کاربردی را به شما پیشنهاد می کنیم.

مزایای نصب پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون داخلی شرکت

مزایای نصب پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون داخلی شرکت

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد پارتیشن های شیشه ای در دکوراسیون داخلی به تقویت روحیه کارکنان و افراد داخل ساختمان بسیار کمک می‌کند. اگر این پارتیشنها در فضای اداری نصب شوند، به تدریج بهره‌وری محل کار را ارتقا خواهند داد. این عوامل با حفظ روحیه کارکنان در ارتباط است.



ادامه مطلب

۲۰ آذر ۹۸ ، ۱۳:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

رنگ سال ۲۰۲۰ توسط کمپانی پنتون مشخص شد؛ یک انتخاب رویایی

انستیتو رنگ پانتون اعلام کرده است رنگ سال ۲۰۲۰ با کد ۱۹-۴۰۵۲ مشخص شده؛ این رنگ، یک رنگ آبی کلاسیک با سایه عمیق می ‌باشد که در نگاه اول، حس آرامش بخش و قابل اعتماد را در فرد به وجود می آورد. این رنگ آبی می تواند حوزه های مختلف را با چالش های جدید و جذاب مواجه کند. با اعلام کردن این رنگ به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ ، تغییرات بسیاری در خانواده ها به وجود خواهد آمد.

این رنگ ترس ها یا امیدهای زیادی را به همراه خواهد داشت، زیرا هر فرد را به مرحله جدیدی هدایت می‌کند. ریاست موسسه پانتون نیز اعتقاد دارد این رنگ آبی، اطمینان بخش و سرشار از آرامش و اعتماد به نفس است و به راحتی با شخصیت افراد ارتباط برقرار می کند.

رنگ سال 2020 توسط کمپانی پنتون مشخص شد؛ یک انتخاب رویایی

برخی نیز معتقدند که رنگ آبی که به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ معرفی شده است، یک رنگ قابل اطمینان، معتبر و با ثبات می باشد. تمام صفاتی که در شرایط پر از فشار و استرس در دنیای امروزی ارزشیابی می شوند، توسط رنگ آبی سال ۲۰۲۰ ارزشیابی می گردد. این رنگ به طور عمیق با آسمان هنگام غروب آفتاب مطابقت دارد. از آنجایی که افراد زیادی به منظره غروب آفتاب علاقمند هستند، این رنگ می تواند احساس خوشایندی در افراد زیادی ایجاد کند.


ادامه مطلب

۱۹ آذر ۹۸ ، ۱۰:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آینده معماری در ساختمان های شگفت انگیز در جهان – تلفیق معماری و هنر

حرفه معماری، یک هنر و تخصص است. ذوق و سلیقه فرد طراح، مجموعه ‌ای از طرح ‌ها و نقش ‌ها را در کنار یکدیگر قرار می دهد و یک ساختمان بی نظیر و شگفت انگیز را به وجود می‌آورد. معماری و هنر از دیرباز در ساختمان های سلطنتی در دوران گذشته به ویژه در قرون وسطی در کنار یکدیگر جلوه کرده اند. بسیاری از ساختمان ‌های باستانی و تاریخی، کلیساها و بناهای قدیمی به یادگار مانده از معماری روم باستان، هنوز هم محبوبیت خاصی در تمام جهان دارند. طراحی ساختمان، معماری و هنر در تمام دوره ها وجود داشته است.

همچنین امروزه شاهد آن هستیم که زیباترین طرح های ساختمان سازی با استفاده از پیشرفته ترین نرم افزار های رایانه ای ارائه می شوند.

شاید تا به حال به ساختمان خانه خود دقت کرده اید؛ آیا تاکنون به این اندیشیده اید که هزینه کل طراحی ساختمان، اجرا و ساخت و ساز چقدر بوده است؟ آیا تاکنون فکر کرده اید که چگونه می توان طرح های زیباتر و جذاب تر را به دنیای معماری معرفی کرد؟ سوالات بسیاری را درباره سازه های مختلف با کاربری متفاوت می ‌توان مطرح کرد. تمام آنها به طور مستقیم و غیر مستقیم با دنیای معماری و هنر در ارتباط هستند.

با توجه به گسترش خلاقیت و ایده پردازی در معماری ساختمان ها، دور از انتظار نیست که ساختمان هایی که در آینده ساخته می شوند طرح هایی شگفت انگیز و خیره کننده داشته باشند. در ادامه این قسمت به برترین ساختمان ها در جهان اشاره می‌کنیم که آینده ای متفاوت را برای معماری به وجود می‌آورند.

برج آبی در شیکاگو

برج آبی در شیکاگو

برج آبی در شیکاگو یک معماری منحصر به فرد است. این آسمان خراش در ۸۲ طبقه ساخته شده که برای هر طبقه بالکن هایی نیز در نظر گرفته شده است. از نمای دور، ظاهر این برج را شبیه موج های آبی یا یک بالن در حال پرواز مشاهده می کنید. این سبک معماری می تواند در آینده برای شرکت های اداری و حتی مجتمع های مسکونی چند طبقه اجرا شود.


ادامه مطلب 

۱۸ آذر ۹۸ ، ۱۲:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ایده های خلاقانه و ارزان قیمت برای تزیین خانه

اگر به ایده های تزیین خانه یا تغییر دکوراسیون داخلی آپارتمان خود فکر کرده اید و با مسئله تعیین بودجه یا هزینه ها مواجه هستید، مطالعه این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

در نظر داریم زیباترین ایده های تزیین و دکوراسیون خانه های مسکونی را به طرز بسیار ساده و مقرون به صرفه در این مطلب بررسی کنیم. از هر چیز الهام بخش یا هر عنصر زیبا که موجب ایجاد یک فضای دلنشین و آرامش بخش در داخل خانه شود، در این ایده ها استفاده شده است. از کوچکترین قسمت خانه گرفته تا بزرگترین سالن ها می توانند با اجرای ایده های مقرون به صرفه تزئین خانه متحول شوند. با ما همراه باشید تا بتوانید آپارتمان خود را مطابق با بودجه مالی خود تزئین کنید.

ایده های خلاقانه و ارزان قیمت برای تزیین خانه

استفاده از کاغذ دیواری یا نقاشی بر روی دیوار

اولین مکانی که در تزیین خانه مورد توجه قرار می گیرد، تغییر نمای دیوارها از سبک قدیمی خود به نمای جدید تر است. ساده ترین و ارزان ترین راه این است که دیوارها را رنگ آمیزی کنید، به گونه ای که با مدل قبلی تفاوت داشته باشد. یک چالش اصلی در این قسمت وجود دارد؛ آیا تغییر رنگ دیوارها مستلزم تعویض تمام مبلمان و اسباب و اثاثیه است؟ در این صورت باید بودجه ای چند برابر مصرف شود؟!



ادامه مطلب

۱۸ آذر ۹۸ ، ۱۰:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تامین امنیت خانه با انتخاب درب ورودی آهنی و یا چوبی

آیا تا به حال در انتخاب درب مناسب برای ساختمان دچار تردید شده اید؟ به نظر شما درب های چوبی برای ورودی ساختمان بهتر هستند یا باید درب های آهنی و فلزی را انتخاب کرد؟ به راستی کدام یک از مدل های درب ورودی می‌توانند امنیت ساختمان را فراهم کنند؟ کدام یک از درب های موجود در بازار می توانند نمای زیباتری را برای ورودی ساختمان به وجود آورند؟

بنابراین اگر قصد دارید درب مناسب برای ساختمان خود انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید تا به مسائل فوق بپردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه درب های چوبی و درب های آهنی

در نگاه ظاهری، انوع درب های چوبی و درب های آهنی که در بازار وجود دارند هر دو برای نصب در درب ورودی ساختمان مناسب اند. هر دو نوع درب، زیبایی ویژه‌ای را برای ورودی ساختمان به وجود می‌آورند و از بهترین متریال اولیه ساخته شده اند. موضوعی که در انتخاب درب های چوبی و درب های آهنی اهمیت دارد در حقیقت این است که این دو نوع درب، چه تفاوت های اصلی با یکدیگر دارند؟ چگونه می توان یک انتخاب صحیح میان درب های چوبی و درب های آهنی انجام داد؟ آیا درب های آهنی به مراتب، ایمن تر و محکم تر از درب های چوبی نیستند؟! در قسمت های بعدی همین مطلب، مواردی را بیان می‌کنیم که می توانند سوال فوق را به درستی پاسخ دهند.

تامین امنیت خانه با انتخاب درب ورودی مناسب 

تامین امنیت خانه با انتخاب درب ورودی مناسب 

انتخاب درب مناسب که از مواد اولیه محکم و بادوام ساخته شده است، امنیت خانه را به صورت صددرصد فراهم می آورد. چنانچه برای هر نوع درب ورودی، سیستم قفل مناسب نصب شود، به طور قطع، امنیت خانه بیشتر تامین خواهد شد. با این حال لازم است یک نکته را خاطرنشان کنیم؛ هر اندازه هم که قفل درب ها، ضد سرقت و مقاوم باشند اما جنس لنگه های درب از مواد مرغوب ساخته نشده باشد، این درب ها به شدت در برابر نفوذ سارقان آسیب پذیر خواهند بود.



ادامه مطلب

۱۷ آذر ۹۸ ، ۱۱:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰