نسل جدید درب های فلزی برش لیزی، تلفیفی از هنر و زیبایی

۱۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

سفر به آینده؛ فناوری های نوین در طراحی دکوراسیون

فناوری های نوین در طراحی دکوراسیون جذاب ‌تر و پیشرفته تر خواهد شد… پیش بینی هر چیز در آینده و آنچه قرار است اتفاق بیفتد مشکل است! این مسئله، تمام حوزه‌ های اجتماعی و دانش فردی را در بر می گیرد. مسائل زیادی وجود دارد که در آینده دچار تغییر و تحول شگرفی خواهد شد. کارشناسان و دانشمندان در تمام کشورهای جهان در حال تلاش هستند تا فناوری های جدید را به دنیا معرفی کنند به گونه ای که تا حد زیادی قادر باشد در پیش بینی وضعیت برخی مسائل موفق عمل کند.

یکی از حوزه های بسیار جذاب در زمینه ساختمان و سازه، دکوراسیون داخلی است. هیچ کس نمی تواند حدس بزند در آینده، دنیای دکوراسیون داخلی چگونه دچار تغییر و تحول خواهد شد؛ اما آنچه واضح است به طور قطع، فناوری ‌های جدیدتر که هم اکنون در حال معرفی به بازار هستند، تاثیر زیادی در جایگاه طراحی انواع دکوراسیون برای ساختمان ها خواهند گذاشت.

سوال اساسی این است که کدام فناوری ها قرار است دنیای دکوراسیون ساختمان را تغییر دهد؟ چگونه می توان از آنها استفاده کرد؟ آیا استفاده از فناوری ها برای هر کسی ممکن است یا صرفاً گروه خاصی از افراد می‌توانند آنها را به کار گیرند؟ آیا افرادی که می خواهند طرح های خلاقانه و جذاب در دنیای دکوراسیون و طراحی ارائه دهند می‌توانند از این فناوری ‌ها بهره بگیرند؟

این مسائل، دقیقاً همان چالش هایی است که در این مطلب به آن بپردازیم. با ما همراه باشید.




ادامه مطلب

۳۱ شهریور ۹۸ ، ۱۰:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مفاهیم و نکات کاربردی در گودبرداری ساختمان

اجرای پروژه های ساختمانی به ویژه در قسمت گودبرداری و پی ریزی ساختمان اهمیت فوق العاده زیادی برای مهندسان دارد. اگر تمام عملیات از مرحله ابتدایی حفاری به درستی و طبق استانداردها و با استفاده از تجهیزات و ابزارهای ایمن انجام گیرد، تضمین‌کننده دوام و استحکام کل سازه خواهد بود. روش های کاربردی برای گودبرداری با پایه ریزی عمیق وجود دارد؛ روش حفاری باز، حفاری با مهاربندی، روش ساخت و ساز از بالا به پایین و روش های حفاری جزیره‌ای، نمونه ای از مهم ترین تکنیک های گودبرداری هستند. هر یک از این روش ها ابزارها و ملزومات خاص خود را طلب می‌کنند.

گودبرداری ساختمان به روش حفاری باز

روش گودبرداری یا حفاری باز، یکی از متداول ترین و ساده ترین روش های حفاری برای پی ریزی ساختمان است. در این روش، ابزارها و تجهیزات حفاری از سطح زمین شروع به عملیات حفاری می کنند. خاکبرداری در یک گودال با عمق مشخص انجام می شود. در این روش حفاری برای پی ریزی ساختمان، دامنه های اطراف به صورت شیب دار خواهد بود. تنظیم شیب، همواره تحت نظارت مهندسان قرار می گیرد تا عمق گودال و شیب دامنه ها در حد استاندارد باشد. روش گودبرداری ساختمان به صورت حفاری باز از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.



ادامه مطلب

۲۸ شهریور ۹۸ ، ۱۳:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

برترین ایده های طراحی دکوراسیون فروشگاه برای جذب مشتری

برترین ایده های طراحی دکوراسیون فروشگاه می توانند برای شما مفید باشند اگر صاحب فروشگاه های خرده فروشی کالا، اجناس لوکس، پوشاک، لوازم شخصی، لوازم ورزشی و غیره هستید، قطعاً نیاز دارید مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنید. در این حالت، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با پیشنهادهای کاربردی برای زیباتر ساختن محیط فروشگاه آشنا کنیم.

طراحی دکوراسیون فروشگاه نقش مهمی در جذب مشتری دارد. دقیقاً لحظه ای که یک مشتری به فروشگاه شما وارد می شود در همان چند ثانیه اول به دقت به محوطه فروشگاه نگاه می کند و تصمیم می گیرد که آیا در داخل فروشگاه بماند یا خارج شود. توجه به زیباسازی دکوراسیون فروشگاه عامل مهمی برای بدست آوردن مشتریان بیشتر و افزایش فروش است. این مسئله به ویژه برای فروشگاه های خرده فروشی کالا اهمیت بیشتری پیدا می کند.
 

برترین ایده های طراحی دکوراسیون فروشگاه برای جذب مشتری

تصور نکنید برای پیاده سازی زیباترین طراحی برای دکوراسیون باید سرمایه های هنگفتی در نظر بگیرید! به راحتی می توانید با حداقل بودجه مالی و با اندکی ذوق و خلاقیت، تمام پتانسیل فروشگاه خود را به نمایش بگذارید. ایده های طراحی دکوراسیون برای محیط داخلی برای فروشگاه های قدیمی و مدرن قابل اجرا هستند. بر همین اساس، برترین ایده های طراحی دکوراسیون را در این قسمت معرفی می‌کنیم.


ادامه مطلب 

۲۷ شهریور ۹۸ ، ۱۶:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

طراحی دکوراسیون داخلی خلاقانه با نصب قفسه های دیواری

یکی از جذاب ترین فاکتورهای تاثیرگذار در زیبایی دکوراسیون داخلی هر مکان، استفاده از قفسه های دیواری است. تزئین محوطه داخل یک ساختمان با کاربری مسکونی یا اداری با استفاده از قفسه های فلزی یا چوبی که به سبک ها و طرح های مختلف ساخته شده است، جلوه زیبایی به دکوراسیون داخلی خواهد بخشید. طراحی قفسه یک عامل مجزا در طراحی نمای داخلی ساختمان است. در همین راستا عواملی که مکمل زیبایی قفسه ها در داخل ساختمان می شوند شامل استفاده از ابزارها و وسایل دکوری تزیینی می باشند. باعث شگفتی خواهد بود اگر بگوییم تنها با استفاده از چند کتاب در قفسه ها می توانید نما و زیبایی دکوراسیون داخلی خانه مسکونی یا آپارتمان خود را به نحو زیبا تغییر دهید.

نکات مهم در استفاده از قفسه ها در دکوراسیون

طراحی و ساخت قفسه ها و سپس نصب آنها بر روی دیوار کار بسیار آسانی است. در مدت کمتر از یک ساعت می توانید قفسه های دلخواه خود را در داخل ساختمان نصب کنید؛ اما مسئله طراحی دکوراسیون با استفاده از قفسه ها به بررسی های بیشتر نیاز دارد. هنر و خلاقیت در کنار یکدیگر، دکوراسیون داخلی آپارتمان با استفاده از نصب قفسه های تزیینی را زیباتر جلوه می دهد.



ادامه مطلب 

۲۶ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

فناوری های نوین در طراحی و ساخت پنجره ساختمانی


فناوری های نوین برای طراحی و ساخت پنجره ، راهکارهای کاربردی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان محسوب می شوند…

بسیاری از فناوری ها و ابزارهایی که برای طراحی و ساخت پنجره برای ساختمان های مختلف به کار گرفته شده‌ اند موجب گشته امکانات و مزایای زیادی برای ساختمان ها فراهم شود. تمام این شیوه ها و فناوری ها بر اساس جلوگیری از اتلاف انرژی داخل ساختمان استوار هستند. در طراحی انواع پنجره برای ساختمان توجه به دوام و استحکام آن در کنار زیبایی ظاهری، اهمیت زیادی برای تولید کنندگان این مصالح ساختمانی دارد.
طراحی و ساخت انواع پنجره ساختمانی با مواد اولیه جدید و فناوری های نو، با استفاده از شیشه یا فریم های لعاب کاری و همچنین فناوری های پنجره های دوجداره، همگی موجب شده است نسل جدیدی از پنجره ساختمانی طراحی و به بازار عرضه شود.



ادامه مطلب

۲۵ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

انتخاب بهترین رنگ ها برای دکوراسیون اتاق نوزادان

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق نوزادان اهمیت زیادی دارد. طبق نظریه روانشناسان، رنگ ها تأثیراتی زیادی بر آرامش و روان افراد دارد. نوزادان نیز از این امر مستثنی نیستند.
انتخاب رنگ مناسب و آرامش بخش، محیط اتاق نوزادان را تغییر می دهد؛ هم مادر و هم نوزاد به نوعی در این فضا احساس آرامش و لذت بیشتری خواهند داشت. لازم نیست شما در انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق نوزادان، مانند یک روانشناس رفتار کنید؛ کافی است رنگ هایی را انتخاب کنید که واقعاً به شما آرامش می دهند. در ادامه به برخی از بهترین رنگ ها برای اتاق نوزادان آشنا می شوید.

آبی عمیق – ملایم – آبی یخی

رنگ آبی یخی، همانند آسمان و دریای آرام، عمیق و تأثیرگذار است. این آبی ملایم می تواند ذهن را آرام کند؛ احساس خوبی در فرد به وجود آورد و او را در ژرفای خیال فرو برد! استفاده از این رنگ آبی در دکوراسیون اتاق نوزادان باعث می شود استرس و نگرانی از محیط دور باشد. اگر ترجیح می دهید اتاق خواب نوزاد را به محیط آرام و به دور از اضطراب تبدیل کنید، این رنگ بسیار مناسب است. سایه های روشن در اتاق، همراه با حس ناب آرامش، در رنگ آبی یخی نهفته است!


ادامه مطلب

۲۳ شهریور ۹۸ ، ۱۴:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

طراحی سازه چیست و نکات مهم آن کدام است؟

طراحی سازه یا طراحی ساختار یک سازه، یکی از شاخه ‌های علوم مهندسی است. با استفاده از علم طراحی مهندسی، یک سازه با ساختار پایدار، مستحکم و با قابلیت های مهندسی بسیار عالی، طراحی و اجرا می شود. تمام مراحل طراحی سازه و تحلیل ساختار از تمام جوانب به دقت بررسی و ارزیابی می شوند. ساختارهایی که با برنامه ریزی های دقیق به این روش ساخته می شوند قادرند بارهای اضافی وارد شده به کل سازه را تحمل کرده، در برابر شکست و حوادث، مقاومت بالایی داشته و از همه مهمتر، در یک دوره زمانی بسیار طولانی همچنان ثبات و پایداری خود را حفظ کنند.

هدف علم طراحی سازه، ساخت انواع ساختارهای مستحکم است که با گذشت قرن ها همچنان پایدار بمانند. همانند همان چیزی که در آثار تاریخی و باستانی به جای مانده از قرن های گذشته مشاهده می‌کنیم. کوچکترین انحراف از اصول استاندارد در طراحی سازه منجر به ساختمان ‌های ناپایدار خواهد شد. به این ترتیب، انواع سازه، غیر استاندارد محسوب می شوند و پیامدهای جدی را در مواجه شدن با حوادث در پی خواهد داشت.

فرایند طراحی سازه

فرایند طراحی سازه

 

 


ادامه مطلب

۲۳ شهریور ۹۸ ، ۱۰:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تم پاییزی ، زیباترین دکوراسیون برای خانه در فصل پاییز

فصل پاییز به تنوع رنگ و زیبایی منحصر به فرد در میان تمام فصل های سال شهرت دارد. استفاده از تم های رنگ پاییزی می‌تواند دکوراسیون داخلی منزل شما را به نحوی خیره کننده و دلنشین جلوه دهد. اگر دکوراسیون داخلی آپارتمان مسکونی خود را با استفاده از رنگ های پاییزی طراحی کنید، این گونه به نظر می رسد که دمای داخل خانه، مطبوع تر و دلنشین تر خواهد بود و بنابراین، احساس آرامش بیشتری به شما دست خواهد داد. همزمان با تغییرات آب و هوایی در فصل پاییز که دمای هوا رو به سردی می گراید، طراحی دکوراسیون داخل خانه با رنگ های گرم و تند پاییزی، شرایط زندگی را برای شما خوشایندتر خواهد کرد. استفاده از تم پاییزی را می توانید در تمام قسمت های داخل خانه اجرا کنید. ترکیب رنگ ها به نحو مطلوب امکان ‌پذیر است به گونه‌ای که نمای بی ‌نظیری را ایجاد می کند.

عناصر مختلف در دکوراسیون داخلی

زمانی که در حال طراحی و پیاده سازی تم پاییزی برای طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان هستید، می توانید از عناصر مختلف استفاده کنید. تفاوتی نمی‌کند که هنر انتزاعی را ترجیح می دهید یا تمایل دارید از هنرهای تجسمی استفاده کنید؛ آنچه اهمیت دارد این است که رنگ هایی را در فضا قرار دهید که فصل پاییز را تداعی کنند. عناصر فصل پاییز را در رنگ های زرد روشن و تیره، قهوه‌ای روشن و تیره، زرد طلایی، قهوه ای سوخته، قرمز و طیف هایی در این محدوده می توانید اجرا کنید. تصور این که فصل پاییز را با انتخاب دقیق عناصر به خانه می آورید، شگفت انگیز و جذاب خواهد بود.


ادامه مطلب

۲۳ شهریور ۹۸ ، ۱۰:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

فناوری های نوین برای تأمین امنیت خانه های مسکونی

اخیراً فناوری های نوین که برای تامین امنیت خانه های مسکونی، ویلاها و آپارتمان ها به حوزه ساختمان سازی معرفی شده اند، مبتنی بر اپلیکیشن های تلفن همراه و سیستم‌ های هوشمند هستند. شاید نامی از گجت های هوشمند در تامین امنیت خانه ها شنیده باشید. گجت های هوشمند در حقیقت، نسل جدید و پیشرفته ای از سیستم های امنیتی را بر روی تلفن همراه در اختیار صاحب خانه قرار می‌دهد. اگر چه استفاده از فناوری های هوشمند برای تامین امنیت خانه های مسکونی، هزینه های قابل توجهی ایجاد می کند اما پروژه های ساختمانی، چاره ای جز همسان شدن با بازار را ندارند. نسل امروزی خانواده ها نیز ترجیح می دهند در ساختمان ‌هایی زندگی کنند که امنیت کامل آنها برای اعضای خانواده فراهم شده باشد.

آمار نشان داده است هر ساله میلیون ها سرقت در نقاط مختلف جهان رخ می‌دهد. کشورها بیشتر از ۳ میلیارد دلار هزینه می کنند تا به سرقت ها رسیدگی شود و ساختمان ها به اندازه کافی ایمن ‌سازی شوند. همین مسائل، به علاوه حفاظت از جان و مال خانواده ها لزوم استفاده از فناوری های نوین برای تامین امنیت خانه های مسکونی را نشان می دهد.

در این مطلب با ۵ فناوری پیشرفته آشنا خواهید شد که به طور موثر برای تامین امنیت خانه های مسکونی بسیار ایده آل هستند.



ادامه مطلب

۱۷ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مهم ترین استانداردهای درب و پنجره برای ساختمان ها

تمام مواردی که جزو استانداردهای درب و پنجره در مراجع و منابع جهانی درج شده اند، حوزه های ساخت درب و پنجره، خرید مواد اولیه و روش اجرایی را به طور کامل تحت پوشش قرار می دهند. با توجه به اهمیت طراحی و ساخت درب و پنجره برای ساختمان سازی، تصمیم گرفته ایم این مطلب را به معرفی و توضیح مهم ترین استانداردهای درب و پنجره اختصاص دهیم. این استانداردها تحت عنوان استانداردهای BSI شناخته می شوند. در ادامه به این موارد توجه کنید.

 

 


ادامه مطلب

۱۶ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰