رنگ ها بر روح و روان افراد بیشترین تاثیر را داشته و با روان آنان بطور مستقیم در ارتباط می باشند و رنگ ها در زندگی افراد به گونه های مختلفی مشاهده می گردند. رنگ ها و ترکیب درست آنان تاثیر بسیاری در دکوراسیون منزل و جذابیت و زیبایی آن دارد، رنگ ها هر کدام در نوبه خود تاثیر روانی ویژه ای بر روی روحیه افراد دارند و برخی از آن ها سبب شادی و ناراحتی افراد شده و در برخی موارد ترکیب چند رنگ، حس خاصی در روحیه فرد به جای می گذارد.

در طراحی دکوراسیون منزل انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها، سقف و سایر اشیای منزل از نظر روانشناسی بسیار حائز اهمیت می باشد و از فاکتورهای مهم

در انتخاب رنگ برای اشیای خانه، زیبایی و تاثیر روانی آن می باشد. هر فرد با توجه به روحیه ای که دارد و شخصیت فردی خود رنگ خاصی را مد نظر داشته و با دقت به پیرامون خود می توان به این مسئله پی برد. دکوراسیون منزل با رنگ های مختلف نیز نشأت گرفته از روحیات فردی بوده و طراح با توجه به خواست طرف اقدام به این کار می نماید.

دکوراسیون فضای داخلی خانه با رنگ آبی که از رنگ های سرد بوده و بیشتر در مواقعی که به تنهایی بصورت طیف و سایه های مختلف استفاده می شود و این رنگ خود در ایجاد محیطی آرام و ایده آل موثر بوده و برای سرویس بهداشتی و اتاق خواب مناسب می باشد.

 

 

 

ادامه مطلب